Hotel to miejsce, gdzie oprócz wyposażenia, aranżacji wnętrz, czy też kategoryzacyjnych gwiazdek, szczególną uwagę zwracamy na czystość. Jest to obiekt wyjątkowo wymagający. Duża liczba hotelowych gości sprawia, że należy szczególnie mocno dbać o porządek i wyposażenie w pokojach.

Standardy hotelowe przewidują określony sposób sprzątania pokoi, częstotliwość zmiany pościeli oraz ręczników, a nawet kolejność wykonywanych czynności. Ważne jest, by po wyjściu pokojowych, apartament hotelowy wyglądał jak świeżo oddany do użytku.

Aby służba pięter w hotelu sprawnie i szybko wykonywała swoje zadania, powinna być wyposażona w profesjonalne zestawy do sprzątania i środki czystości do różnych rodzajów powierzchni. Idealnie sprawdzają się w tym wypadku wózki serwisowe, np. wózek serwisowy NERO IT40 wyposażony w 1 wiadro dwukomorowe wykonane z wysokiej jakości PP o pojemności 15 i 10 litrów (na brudną wodę oraz czysty roztwór), prasę szczękową POM, 2 wiaderka o pojemności 7 litrów wykonanych z PP z obrotowymi wspornikami oraz centralny uchwyt na worek na odpady.

W zestawach środków czystości w hotelu niezbędne są preparaty do usuwania kurzu i czyszczenia mebli. Tu sprawdzi się ForniTech TM40, którym skutecznie wyczyścimy okleiny meblowe, panele ścienne i podłogowe oraz inne lakierowane powierzchnie drewniane. Co ważne, preparat nie nawarstwia się, nadaje powierzchniom połysk i pozostawia przyjemny zapach. Do czyszczenia glazury, drzwi, szyb, luster, okien, powierzchni lakierowanych i chromowanych niezbędny jest uniwersalny środek na bazie alkoholu AlcoClar TM60. Uniwersalne preparaty do czyszczenia również znajdą zastosowanie w hotelu. Warto wyposażyć ekipy sprzątające w płyn do mycia powierzchni zmywalnych TIM Marsell oraz TM100DZ DezoClean, który myje i dodatkowo dezynfekuje czyszczone miejsca, co jest obecnie szczególnie ważne w budynkach użyteczności publicznej.

Strefą, której trzeba poświęcić wiele uwagi jest łazienka. Czystość w niej jest często pierwszą rzeczą, którą sprawdzamy po wejściu do pokoju hotelowego. Łazienka świadczy o tym, jak starannie czyszczone są wszystkie hotelowe przestrzenie. Jeżeli do sprzątania używamy profesjonalnych środków czyszczących, nie zniszczą one powierzchni i zawsze pozostawią łazienkę lśniącą, idealnie czystą i bezpieczną dla gości hotelowych.

Do bieżącego utrzymania w czystości łazienki można użyć gotowego środka w sprayu CLEANMASTER Sani spray, który usuwa oporny brud, zacieki, osady z mydła, rdzę, kamień wodny z wszystkich powierzchni wodoodpornych nie rysując czyszczonych miejsc. Mycie sanitariatów znacznie ułatwi zaś SaniTech TM10. Preparat w formie żelu skutecznie usuwa kamień wodny, osady wapienne, cementowe, urynowe i rdzę z muszli klozetowych, umywalek, wanien, armatury łazienkowej i kabin prysznicowych. Ma ponadto właściwości antybakteryjne, antygrzybiczne i antykorozyjne.

Podłoga w pokoju hotelowym zazwyczaj pokryta jest wykładziną dywanową. Często oprócz kurzu możemy znaleźć na niej różnego rodzaju plamy, które niestety nie świadczą dobrze o staranności w utrzymaniu obiektu. Do bieżącego czyszczenia wykładzin najlepiej sprawdzi się odkurzacz PROMIDI 250CP, którym możemy dotrzeć do wszystkich zakamarków, a jednocześnie użyć go do czyszczenia na sucho, na mokro i do prania.

W miejscach bez wykładzin do mycia podłogi idealny będzie skoncentrowany preparat FloorTech TM70 przeznaczony do codziennego mycia, pielęgnacji oraz nabłyszczania wodoodpornych podłoży, takich jak: tworzywa sztuczne, linoleum, PCV, kamień sztuczny i naturalny oraz lakierowane drewno. Skutecznie odnawia powierzchnie wcześniej pokryte dyspersjami polimerowymi, wydłuża ich żywotność, ma właściwości antypoślizgowe i chroni przed szybkim zabrudzeniem.

Czyszczenie hotelowych przestrzeni to codzienna praca wymagająca staranności i doskonałej jakości używanych środków. Jeżeli chcemy, by intensywnie użytkowany obiekt wyglądał jak świeżo po otwarciu, używajmy profesjonalnej chemii, która skutecznie i bezpiecznie wyczyści nawet trudne i nietypowe zabrudzenia.